پیام جاوید
تنفس صبح

 

امیر المؤمنین علی (ع) در وصف پیامبر گرامی اسلام فرمودند:
إِخْتَارَهُ مِنْ شَجَرَةِ الأَنْبِيَاءِ، وَ مِشْكَاةِ الضِّيَاءِ، وَ ذُؤَابَةِ الْعَلْيَاءِ، وَ سُرَّةِ الْبَطْحَاءِ، وَ مَصَابِيحِ الظُّلْمَةِ، وَ يَنَابِيعِ الْحِكْمَةِ.
طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ، قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ، وَ أَحْمَى‏ مَوَاسِمَهُ، يَضَعُ ذلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ، مِنْ قُلُوبِ عُمْيٍ، وَ آذَانٍ صُمٍّ، وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ؛ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ، وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ؛ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِأَضْوَاءِ الْحِكْمَةِ؛ وَ لَمْ يَقْدَحُوا بِزِنَادِ الْعُلُومِ الثَّاقِبَةِ؛ فَهُمْ فِي ذلِكَ كَالأَنْعَامِ السَّائِمَةِ، وَ الصُّخُورِ الْقَاسِيَة
 
 
او را از شجره پيامبران برگزيد، از محلّ روشنايى، و سرچشمه نور، از جايگاه بلند و رفيع، و از كانون بطحاء، از چراغ‏هاى برافروخته در تاريكى، و چشمه‏هاى دانش و حكمت انتخاب كرد.
او طبيب سيّارى است كه با طبّ خويش همواره در گردش است، مرهم‏هايش را كاملًا آماده ساخته و ابزارش را براى موارد نياز، جهت داغ كردن محلّ زخم‏ها گداخته نموده، براى قلب‏هاى نابينا، گوش‏هاى ناشنوا و زبان‏هاى گنگ، و با داروى خود در جستجوى بيماران غافل و سرگردان است، همانها كه با فروغ حكمت، روشن نشده و با جرقّه آتش افروز دانش‏هاى تابناك فكر خود را شعله‏ور نساخته‏اند، آنهائى كه همچون چهارپايان صحراگرد و سنگ‏هاى سختِ نفوذ ناپذيرند.(نهج البلاغه/خ108)
چند نکته از خطبه:
*      حضرت محمد(ص) طبیب جان انسانهاست.
*      پیامبر اسلام(ص) طبیبی است که خود به سراغ بیماران می رود، و در جستجوی یافتن و درمان آنهاست.
*      درمان بیماران به وسیله پیامبر(ص) مراتبی دارد، برخی با بشارت، برخی با انذار و برخی دیگر با داغ نهادن بر زخمشان درمان می گردند، چنان که در زخمهای جسمی که وخیم و چرکی شده باشند از داغ گذاشتن استفاده می شود.
 
 


نظرات شما عزیزان:

نگار
ساعت11:19---14 بهمن 1391
سلام. خداحافظ . همینپاسخ: سلام خواهرم امیدوارم با روحیه ای شاد و زندگی متحول و سعادتمندانه دوباره برگردی، خودت رو تنها حس نکن، کسی هست که به فکر توست و منتظره که تو به فکر خودت باشی، من هم منتظرت هستم

سمیه رستمی
ساعت17:44---10 بهمن 1391
سلام سحر جان ،خوبی؟عیدت مبارک . امروز اتفاقی وبلاگت رو دیدم . اولش شک کردم که خودت باشی بعدا پروفایلت رو که دیدم فهمیدم .میشناسی که ؟علوم قرآنی ملایر .همسر آقای بابائی . چه خبر ؟ارشدت تموم شده؟مقاله هاتو دیدم . ماشاالله به این پشتکار . برا ما هم دعا کن . بتونیم یک مقاله درست و حسابی چاپ کنیم.پاسخ:سلام عزیزم، عید بر شماو خانواده هم مبارک البته که می شناسمت، اینها که گفتی نظر لطف شماست وگرنه کاری نکردم اگر هم چیزی هست صرفا لطف خداست که بدون شایستگی به من داده شده حتما ان شاء الله به وبتون سر می زنم مشغول نوشتن پایان نامه ارشدم هستم و ترم چهارم، موفق باشید، التماس دعا

مجله اينترنتي ميهن
ساعت16:49---10 بهمن 1391
سلام دوست عزيز
مجله اينترنتي ميهن :
هر روز با مطالب مفيد ، خواندني ، مقاله ، تخصصي ، سرگرمي ،فيلم ، عكس و .....

ثبت لينك رايگان : http://www.mihanmy.ir/extrapage/addlink


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 16:39 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: